«Самі впораємось»: чому бізнес уникає звертатись до піарників?

on

Це не просто позиція на кшталт «це наші проблеми і ми самі їх вирішимо». За небажанням звертатись до позаштатних комунікаційників часто лежать різні упередження, страхи та навіть погорда. У цій колонці я розкажу про основні причини того, чому бізнеси намагаються впоратись із медійною кризою власними силами і які це може мати наслідки.

Бажання заощадити.

Часто все питання у грошах. Будь-які професіонали мають свою ціну. У випадку з PR, щоб мати вдосталь експертизи та досвіду для вирішення репутаційної кризи, треба подолати безліч цих криз – різного походження й інтенсивності, різного ступеню загрози та масштабу. Тому часто піар – послуга не з дешевих, хоча є різні пакети на різні випадки😉. Тож бізнес вирішує покласти антикризове реагування на плечі своїх співробітників, які можуть не мати такого досвіду чи взагалі бути не комунікаційниками, а, до прикладу, маркетологами чи юристами. Часто це приводить до хибних кроків, які ще більше загострюють кризу. І врешті бізнес таки приходить до піарників. Але, як правило, тоді масштаб проблеми і втрати бізнесу на старті кампанії вже значно болючіші.

Страх розкривати внутрішні «секрети»

Деяким компаніям важко довіряти людям «зі сторони». Бізнеси бояться витоку чутливої інформації, виробничих деталей, подробиць, які справді є причиною кризи. Але тут я раджу задати собі питання – навіщо це піарнику? У нас є своя професійна етика і ми дуже цінуємо свою репутацію. Погодьтесь, недалекоглядно перекреслити багаторічну кар’єру через такі речі. Але якщо все ж хочете юридичної «підстраховки» – завжди можна підписати договір NDA про нерозголошення.

Завищена оцінка власних можливостей.

Менеджери зсередини безумовно краще розуміються на бізнесовому закуліссі. Часто це «мотивує» їх самим взятись до боротьби з репутаційними викликами. І навіть винаймаючи зовнішню команду комунікаційників, менеджери прагнуть не просто контролювати процес, а визначати всі його кроки. Але я консервативно переконаний – кожен спеціаліст має виконувати свою частину роботи. Піарник має профільну експертизу, краще розуміється на робочих інструментах та ризиках. Внутрішні експерти мають знання про компанію та свій фаховий досвід. І знаєте, коли антикризовий PR показує найкращі результати? Коли бізнес і комунікаційники співпрацюють, а не перетягують ковдру.

Надія, що все пройде саме по собі.

Час – визначальний фактор у ефективній боротьбі з інформаційною кризою. Коли вона трапляється, діяти треба швидко і за зрозумілими критеріями. І просто «пересидіти» – це не варіант. Менеджери часто замість того щоб почати реагувати, ухвалюють рішення нічого не робити. Це теж рішення, яке, правда, інколи шкодить бізнесу. Чому інколи? Бо так, є шанс, що все минеться. Але щоб спрогнозувати ймовірність такого позитивного варіанту, також краще проконсультуватись з піарниками. Замовити послугу можна за цим посиланням

Висновок

Є сумний, але справедливий факт – ми не можемо однаково якісно розбиратись у всьому на світі. Саме тому ми делегуємо ухвалення важливих і не дуже рішень професіоналам у своїх галузях. І це – нормально. Звісно, щодо PR досі існує багато упереджень, адже не кожен замислюється про його силу та вплив, поки не настане час медійної атаки на бізнес чи внутрішньої кризи, яка вийшла назовні і зростає, мов сніговий ком. Звернутись за швидкою PR-допомогою – не те що несоромно. Часто це безпосередньо рятує бізнес. І, так, це може бути не повний супровід, а просто стратегічна консультація, яка допоможе побачити вихід з кризи. Проте в будь-якому разі, не варто відкидати рятувальне коло.

Будьте першим, хто напише коментар.

Залишити відповідь